Aktualności

Wrak Race Grand Prix już jutro!

Pierwsze drużynowe wyścigi w Polsce na torze w Trzcinicy! Tylko 6 aut z każdego TEAMU. Zasady oparte na wyścigach żużlowych. Ponoć będzie około 140 aut więc zapowiada się zacięta rywalizacja.

Organizatorami są: Wrak Race GP i Wrak Race Trzcinica

Długi weekend z Wrak Race!!!

W naszym kalendarzu odnotowaliśmy 4 miejsca w których będzie można poczuć zapach spalin i spalonego sprzęgła!

Rywalizacja zacznie się 9 listopada o 8:00! Wrak Race Gratowisko na torze w Hetmanicach

10 Listopada wyścigi zobaczyć będzie można w 3 lokalizacjach:

5 Runda Motociekawy Wrak Race w miejscowości Bodzanów

Dwie klasy aut ST – Standard czyli bez żadnych przeróbek oraz PROTO gdzie możecie modyfikować samochody wg własnego uznania.

Biskupice Radłowskie i Mistrzostwa Polski

Organizatorem tego wydarzenia jest Wrak Race Tarnów

Finał Polskiej Ligi Wraków 2019 w miejscowości Biskupiec

Emocje, emocje, emocje… tak można podsumować długi weekend listopada!

Wrak Race Gatka już jutro! Start 7:00!

Organizator: Team Milicz, Mencel Racing

Lokalizacja: Gatka k. Żmigrodu

Podczas wyścigów odbędzie się zbiórka charytatywna dla Antosia.

Organizator zapewnia wiele atrakcji, więc nie może Was zabraknąć!

7 Runda 2019 Polskiej Ligi Wraków – Pasym

7 Runda 2019 Polskiej Ligi Wraków – Pasym

Termin : 22.09.2019

Odbędzie się na specjalnie przygotowanym torze

Organizator:
Polska Liga Wraków

Wyścig Wraków!
W krótkich słowach są to wyścigi – samochodów, które:
– już zostały zezłomowane ale są na chodzie
– aut, których już nie szkoda
– aut starych do wartości 1000 zł

Jak przygotować się do wyścigu?
1. Kupić Wraka od sąsiada, na portalu internetowym, wyciągnąć z krzaków, garażu lub wynająć ze złomowiska.

2. Wypicować brykę  Bardzo cenimy wystylizowane auta, czym większa kreatywność tym bliżej do zdobycia nagrody w konkurencji – Najlepsza Stylizacja

3. Samochód musi mieć:
– Sprawne pasy bezpieczeństwa
– Gaśnicę trwale przymocowaną i dostępną dla kierowcy
– Usunięte przednie lampy
– Sprawne światło stop
– Napęd na jedna oś

4.Kierowca musi mieć:
– Kask z szybką lub kask z goglami ochronnymi
– prawo jazdy
– pilota (jeśli zechce)

5. Samochód nie może mieć:
– zdemontowany zbiornik LPG jeśli takowe auto posiada
– zabezpieczeń, wzmocnień, belek, orurowania i dodatkowych wzmocnień – wzmocnienia w granicach rozsądku , nie wystające poza obrys samochodu
– ostrych elementów wystających po za obrys auta

6. Samochód nie musi mieć
– ubezpieczenia OC, AC i innych dokumentów, warunek takie auto musi zostać dostarczone na lawecie

7. Podział aut startujących na dwie klasy:
– ST – auta nie przerobione bez żadnych modyfikacji i wzmocnień
– PROTO – auta z modyfikacjami i wzmocnieniami – szczegóły w regulaminie

To najważniejsze uwagi odnośnie samochodu, reszta jest w regulaminie z którym należy się koniecznie zapoznać zapraszamy na stronę www.plw.com.pl

Wrak Atak No 18 “***Transkobet***” Niedziela 22 września!

Lokalizacja: Łuszczów Pierwszy

Organizator : Polskie Stowarzyszenie Wrak Race

Prawdopodobnie ostatnia edycja zawodów w 2019 roku.

W niedzielę odbędą się eliminacje, półfinały i finał zawodów Wrak Race w 2 kategoriach: Basic – seryjnych bez wzmocnień oraz Mad-Max.

Jak będzie ładna pogoda to zorganizujemy również turniej piłki siatkowej na naszym nowym boisku (oczywiście nie samochodami).

Na koniec naszej zabawy zapraszamy wszystkich na WRĘCZENIE NAGRÓD!

W programie:

>>> Zawody WRRRAK RACE >
>Wrak TAXI >>>
>>>Pokazy ratownictwa>
>Gastronomia>>>
>>>Ogródek piwny>
>Namioty partnerów>>>
>Boisko do siatkówki plażowej>

Dla dzieci :

Start – 22.09.2019 – niedziela – godz. 9.00
Meta – 22.09..2019 – niedziela godz. 17.00

Zapraszamy!

6 Edycja WrakDay 15 września!

REGULAMIN VI edycji WrakDay,
która odbędzie się 15.09.2019r

Przypominamy o “wzmocnieniach przodów” “pomiędzy podłużnicami i do wysokości oryginalnej chłodnicy”

Ponownie gorąco zapraszamy do klasy aut CYWILNYCH! Bez żadnych przeróbek!! Kupujesz grata przeznaczonego do kasacji, zgłaszasz się i wpadasz na WrakDay 😉 Dopuszczamy nacięte opony ze względu na piaszczysty tor.

UWAGA!!
Jeżeli zgłosi się minimum 5 Pań, gotowych usiąść za starami zrobimy osobną klasę dla Was!!

REGULAMIN
WrakDay

1.Cel imprezy WrakDay:
Zasadniczym celem imprezy WrakDay jest krzewienie kultury motoryzacyjnej, popularyzacja sportów motorowych, doskonalenie techniki jazdy, niekiedy wybrany cel charytatywny, ciekawe spędzenie wolnego czasu oraz przede wszystkim DOBRA ZABAWA!
2. Organizator:
Graciarska Grupa LOK
Facebook: Graciarska Grupa LOK
e-mail: graciarskagrupa@wp.pl
3.Termin i miejsce: 15.09.2019r. Boruja Kościelna, grunt prywatny, godzina 8.00
4. Zapisy
4.1. Wpisanie na listę startową następuje poprzez telefoniczny kontakt z Radkiem. Tel.607-807-423. Wpłata wpisowego w wysokości 200zł będą przyjmowane na konto:
Bank Spółdzielczy o/Nowy Tomyśl: 13 9058 0000 0001 0003 4122 0001 lub u Krzysztofa.
4.2.Potwierdzenie wpłaty i zgłoszenie (imię i nazwisko kierowcy/ pilota, auto, klasa) należy przesłać na maila: graciarskagrupa@wp.pl
4.3. Opłata za wpisowe zawiera wszelkie koszty logistyczne związane z organizacją WrakDay, oraz posiłek dla kierowcy. 4.4. Ilość osób startujących jest ograniczona do 80 załóg.
4.5. Zapisy trwają do 10.09.2019 roku. Zapisy po tym dniu, bądź po osiągnięciu maksymalnej liczby uczestników trafiają na listę rezerwowa.
4.6. Nie można posiadać tzw. samochodu zapasowego
4.7. Opłata wpisowego jest równoznaczna z akceptacją Regulaminu. Wpisowe obejmuje cenę za samochód. Piloci także muszą zgłosić się i zapoznać z regulaminem.
4.8. Nie dopuszcza się zamiany samochodów między zawodnikami.
4.9. Zaleca się przesłać zdjęcia GRATA osobie przyjmującej zapisy (głównie wzmocnienia przodu) w celu weryfikacji i uniknięcia nieporozumień w dniu startu.
5.Wymagania dotyczące osób biorących udział w wyścigu WrakDay:
5.1. Osoba biorąca udział w imprezie musi posiadać prawo jazdy kat. B oraz ukończone kierowca 21 lat, pilot 18 lat.
5.2. Zawodnik bierze pełną odpowiedzialność za swój pojazd.
5.3. Uczestnik zdaje sobie sprawę z ryzyka wiążącego się ze startem w zawodach.
5.4. Zawodnik startuje w imprezie na własną odpowiedzialność.
5.5. Kierowca musi mieć podczas jazdy samochodem zapięte pasy (od momentu uruchomienia silnika aż do chwili zatrzymania się i wyłączenia pojazdu).
5.6. Uczestnik pokonuje trasę w kaskach o homologacji drogowej lub FIA, jeśli załogę stanowi kierowca i pilot zasady bezpieczeństwa są dla nich takie same.
6.Wymagania dotyczące pojazdów startujących we WrakDay : 6.1. GRAT do 1.6ccm i powyżej 1,6ccm: Do zawodów dopuszczone są wszystkie samochody osobowe z napędem na 1 oś oprócz aut dostawczych (busów, i innych np. zabytkowych), o wartości handlowej około 1000 PLN.
6.2. Wykluczone są auta posiadające sprawną instalację LPG. Jeśli auto posiada instalacje należy zdemontować zbiornik gazu.
6.3. Pojazd musi być wyposażony w sprawne pasy bezpieczeństwa. Wskazane są wielopunktowe pasy sportowe, oraz szyby boczne muszą zostać zastąpione siatką oraz musi być sprawny układ hamulcowy.
6.4. Zabrania się ze względów bezpieczeństwa posiadania w kabinie nie przymocowanych elementów jak gaśnice, klucze itp.
6.5. Dopuszcza się wzmocnienia z przodu i z tył auta ale tylko pomiędzy podłużnicami i do wysokości oryginalnej chłodnicy. Elementy wzmacniające nie mogą mieć ostrych krawędzi. Zaleca się przesłanie zdjęcia auta organizatorowi przed startem żeby uniknąć nieporozumień.
6.6. Samochód nie może posiadać wmontowanego haka holowniczego (kula)
6.7. Samochód musi posiadać zamontowane w widocznym miejscu dodatkowe światło “stop”. Zaleca się montaż na dachu auta.
6.9. Dopuszcza się montaż orurowania wewnątrz auta dla podniesiona własnego bezpieczeństwa. 6.10. Samochód musi posiadać oryginalny zbiornik paliwa, bądź inny zbiornik trwale zamontowany, szczelny i nie powodujący zagrożenia wycieku paliwa bądź zniszczenia podczas jazdy, bądź kolizji. 6.11. Akumulator musi być zamocowany w pojeździe trwale za pomocą jarzma metalowego bądź pasa transportowego. 6.12. Nadwozie pojazdu musi być zamknięte 6.13. Organizator, po przeprowadzeniu Badania Technicznego może przekazać kierowcy listę niezgodności z regulaminem i o ile w wyznaczonym czasie niezgodności te zostaną usunięte, pojazd zostanie dopuszczony do startu. 6.14. Dopuszcza się opony nacięte do wysokości 50% bieżnika. Zabrania się stosowania opon terenowy, rolniczych, crossowych itp.
6.15. Klas aut CYWILNYCH: Tu nie dopuszcza się żadnych modyfikacji (wzmocnienia, ingerencje w zawieszenie itp.) Auto powinno być kompletne (elementy wnętrza, zderzaki, maskę itp.). Dopuszcza się fotel kubełkowy i pasy wielopunktowe oraz nacięcie opon do 50% bieżnika.
7. Zasady rywalizacji obejmują:
Wyścig:
7.1. Przejazdy i sposób wyścigów w zależności od ilości samochodów ustalają sędziowie wraz z organizatorem.
Zakłada się start w jednym biegu eliminacyjnym 10 aut z dwóch linii (po 5 na linii) 6 okrążeń. Drugi bieg eliminacyjny jak wyżej; następuje zamiana miejsc startowych.
7.2. Kwestie sporne rozstrzyga sędzia główny po konsultacji z sędziami technicznymi. Decyzja Sędziego Głównego jest ostateczna. Wszelkie odwołania od decyzji sędziego będą rozpatrywane po opłacenie wadium 200zł, które będzie zwracane w przypadku uzasadnionego roszczenia, bądź przekazywane na cel charytatywny w przypadku nieuzasadnionego roszczenia.
7.3. Podczas przejazdu bądź dojeżdżania do linii startu kategorycznie zabrania się:
– Wyjazdu poza tor.
– Wyjazdu poza teren imprezy.
– Kierowcy oraz piloci nie mogą pozostawać podczas zawodów w stanie nietrzeźwości lub pod pływem środków odurzających, narkotyków , leków. Stan nietrzeźwości zachodzi w przypadku określonych w art.115 & 16 pkt. 1 Kodeksu Karnego. Organizator ma prawo zażądać od kierowcy lub pilota poddania się badaniu alkomatem
7.4. Zabrania się:
– Celowego uderzania w stojący pojazd – Uderzania w drzwi kierowcy lub pilota.
– Wypinania się z pasów.
– Wszelkich działań niegodnych kierowcy WrakDay.
– Zaśmiecania terenu, na którym trwa impreza.
– Wszelkich prób oszustwa lub zachowania niezgodnego z zasadami fair-play.
7.5. Wszelkie stwierdzone w tym zakresie fakty karane będą przez organizatora dyskwalifikacją oraz zakazem wstępu na kolejne imprezy, a w drastycznych przypadkach upublicznieniem danych osobowych dopuszczających się powyższych czynów.
7.6. Po przejechaniu mety pojazdy udają się do parku maszyn z prędkością 5km/h!!
7.7. Ekipa techniczna może zająć się pojazdem tylko w parku maszyn lub poza torem.
7.8. Zakaz wbiegania ekipy technicznej na tor w celu pomocy podczas wyścigu (np. podczas utknięcia auta w piasku)
7.9 Dopuszcza się kontakt poprzez ocieranie, obracanie pojazdu ale tylko na zakrętach, zakaz obracania pojazdu na prostych oraz pchania pojazdów na prostych.
7.10 Zakaz taranowania pojazdów.
7.11 Dopuszcza się aby kierowca oraz pilot zamieniali się miejscami przed wyścigiem (kierowca zawsze skończone 21 lat)
8. Punktacja
8.1. Punktację prowadzi sędzia główny.
8.2. Punkty są otrzymywane odpowiednio za dotarcie do mety w kolejności malejąco:
Miejsce 1 – 10 pkt.
Miejsce 2 – 9 pkt.
Miejsce 3 – 8 pkt.
Miejsce 4 – 7 pkt.
Miejsce 5 – 6 pkt.
Miejsce 6 – 5 pkt.
Miejsce 7 – 4 pkt.
Miejsce 8 – 3 pkt.
Miejsce 9 – 2 pkt.
Miejsce 10 – 1 pkt.
8.3. Punkty również mogą zostać odjęte (zwane również punktami karnymi) za:
– zbyt szybki / brawurowy wjazd do pit stopu / parku maszyn (-2 pkt.)
– szybką jazdę w parku maszyn (-2 pkt)
– celowe ścinanie zakrętów – skracanie trasy przejazdu (-2 pkt. za każdy)
– drugi falstart = pozycja startowa z drugiej linii, trzeci falstart = dyskwalifikacja.
8.4. Punktacja zawodników jest umieszczana na tablicy wyników i tylko tam zawodnicy mają wgląd do punktacji.
8.5. Wyścig klasy CYWILNEJ na zasadach ogolnych. (2 x po 10 okrążeń w eliminacjach)
8.6. W wyścigach punktowane są tylko eliminacje zawodów.
W Ćwierćfinale oraz półfinale przechodzi do dalszego etapu tylko dwóch (lub trzech) pierwszych zawodników.
8.7. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany sposobu punktacji zawodników w trakcie bądź przed imprezą, ze względu na różne czynniki np. ilość chętnych osób.
8.8. Flagi:
– flaga żółta – zakaz wyprzedzania oraz zachowanie ostrożności do ominięcia przeszkody/zagrożenia.
– flaga czerwona – natychmiastowe zatrzymanie pojazdu oraz zakaz wysiadania z niego do momentu decyzji sędzi głównego bądź kierownika toru.
8.9. Po wywołaniu do wyścigu numerów startujących, kierowca ma czas 90 sekund na stawienie się na linii startu. Po tym czasie zostaje odsunięty od wyścigu.
9. Kategorie pojemnościowe
9.1. Kategorie pojemnościowe ustala Organizator przed bądź w dniu imprezy (są zależne od ilości pojazdów dzielonych kategoriami)
– kategoria GRAT do 1.6ccm Uwaga: zakaz wszelkich turbodoładowań!!
– kategoria GRAT powyżej 1,6ccm Uwaga: zakaz wszelkich turbodoładowań!! — -kategoria aut CYWILNYCH nie zależnie od pojemności silnika. Auta te muszą być bez żadnych przeróbek, bądź wzmocnień.
10. Nagrody 10.1. Nagrody to puchary za 1,2 i 3 miejsce w poszczególnej klasie oraz niespodzianki. Organizator celowo nie ujawnia wartości nagród, aby były one traktowane jako dodatek do pucharu. Przewidziana jest także nagroda Fair-Play oraz nagroda za najlepiej przystrojonego Grata.
11. Postanowienia końcowe
11.1. Organizator nie odpowiada za rzeczy zaginione w trakcie imprezy
11.2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na imprezę WrakDay i powrotu z niej.
11.3. Każdy uczestnik bierze udział w imprezie na własną odpowiedzialność.
11.4. Organizator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne kolizje i wypadki na trasie.
11.5. W czasie trwania imprezy uczestnicy muszą stosować się do Regulaminu imprezy, poleceń Organizatora, Sędziów i innych osób wyznaczonych przez Organizatora. Niestosowanie się do poleceń, spowoduje konsekwencje nałożenia kary lub dyskwalifikacji i wykluczenia z imprezy. Uczestnikom wykluczonym z imprezy nie zwraca się żadnych opłat.
11.6. Brak znajomości regulaminu nie będzie uznawany za wytłumaczenie.
11.7. Uczestnik wyraża zgodę na wykorzystanie swojego wizerunku na zdjęciach oraz filmach powstałych podczas imprezy WrakDay. Organizator zastrzega sobie możliwość wykorzystania wszystkich materiałów foto wideo powstałych podczas imprezy w celu promocji kolejnych wydarzeń. Tworzenie, wykorzystywanie materiałów z imprezy w celach zarobkowych lub reklamowych tylko za zgodą organizatorów.
11.8. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian niniejszego regulaminu.
11.9. Składając swój podpis pod treścią niniejszego Regulaminu (na stosownym oświadczeniu) uczestnicy niniejszym zrzekają się wszelkich roszczeń wobec Organizatora, w szczególności oświadczają, iż rezygnują z prawa do wszczęcia kroków sądowych lub występowania z regresem przeciwko Organizatorom, ich agentom, sponsorom, uczestnikom i pomocnikom, organom władzy, właścicielom terenu, a także wszystkim innym osobom powiązanym z organizacją imprezy, w związku z wszelkimi wypadkami lub stratami związanymi z imprezą, nawet wtedy ,gdy wypadek lub straty były zamierzone lub wynikały z rażącego zaniedbania.
Graciarska Grupa LOK

Prezes: Leszek Kin Tel. 663-365-399 z-ca Prezesa: Michał Anioł Skarbnik: Krzysztof Śliż Sekretarz: Arkadiusz Kotlarski

Weekend pod znakiem Wrak Race!

Najbliższy weekend przyniesie gratkę dla kibiców! 4 organizatorów oraz 4 imprezy! Retków gm. Grębocice, Trzcinica, Lotnisko Muchowiec (Katowice) oraz Biskupice Radłowskie. W tych miejscach poczujecie zapach spalonych sprzęgieł, benzyny, łozgot wgniatanej blachy i przede wszystkim rywalizacji! Nie może Was tam zabraknąć!

VI edycja WRAK RACE GRĘBOCICE

Wrak Race Trzcinica

Summer Cars Party

Wrak Race Tarnów

Konkurs na Facebook’u!

Koniecznie zajrzyj na nasz facebook’owy Fanpage i weź udział w zabawie! Do wygrania 3 zegary więc jest o co walczyć! Powodzenia!

XII Edycja Jelenich Wraków “Kowary dla wytrwałych” – 1 września!

Jeśli macie starego grata i chcielibyście sprawdzić jego lub swoją wytrzymałość zapraszamy Was tym razem do Kowar. Już 1-go września kolejna edycja Jelenie Wraki. Jeśli chcecie zobaczyć lub doświadczyć startu 20-tu zawodników z jednej linii to musicie z nami być.

Tor:
Ziemny z niewielkim spadkiem.
Długość ok 900m
Szeroki
Widowiskowy

Auta:
Podobnie jak na naszych zawodach czyli jedyne dopuszczalne modyfikacje to przemieszczenie chłodnicy, osłona miski oraz ewentualne wzmocnienie z innego auta o podobnych gabarytach. Bez profili, rur i innych elementów.

Opony:
Jak na poligonie. Seryjne. Bez sportowych, wzmacnianych (C), “choinek” itp.
Ponieważ jest to teren ziemny, dopuszczamy nacinanie opon nie gęściej niż na 50% powierzchni bieżnika.

Bezpieczeństwo:
Wbrew temu jakie krążą obawy i plotki, nie pozwolimy Wam zginąć. Nie będzie to Destruction Derby. Bezpieczeństwo przede wszystkim. Zakaz celowego, bezmyślnego uderzania w drzwi pojazdu lub inne jego elementy.
Kontakt jak najbardziej dozwolony na zasadzie przepychania i obracania.
Nie dozwolone jest ścinanie trasy lub po wypadnięciu jazda poza nią dłuższa niż konieczna do powrotu.

Przebieg zawodów.
Mamy już wstępny zarys lecz może on jeszcze ulec drobnym zmianom. Na pewno damy Wam się wyjeździć 😎

1. Eliminacje:
Każdy zawodnik ma przed sobą dwa biegi eliminacyjne – gwarantowane.
W każdym z nich startuje po 20 aut z jednej linii.
Czas trwania biegu to 10min.

2. Półfinał:
Do półfinału przechodzi 40 aut wiec będą dwa biegi półfinałowe po 20. Do finału przejedzie po 10 z każdego biegu.

3. “Wyścig ostatniej szansy”
Każdy kto nie miał szczęścia w eliminacjach i półfinale nadal ma szanse na finał. Zawodnicy startują wszyscy na raz bez względu na ilość chętnych. Jadą bez ograniczeń czasowych do momentu gdy na torze pozostanie 5 jadących samochodów. Aby podtrzymać tempo, dublowani zawodnicy – odpadają.

4. Finał:
20 aut z półfinału oraz 5 z wyścigu ostatniej szansy w drugiej linii.
Wszyscy startują razem i jadą do czasu gdy na torze nie pozostanie ostatnie jadące auto – zwycięzcy.

W wyścigach bez limitu czasu przewidujemy (to jeszcze nie zatwierdzone) wyznaczenie po upływie np. 15min. eliminacji zawodników. Wtedy informujemy kierowców odpowiednią flagą że od tego momentu po każdym okrążeniu, ostatni odpada do chwili gdy na torze pozostanie wymagana ilość załóg.